Justering af hjulene er universelt betragtes som en forsvarlig cykel praksis. Det er en god ting at have begge ender af motorcykler justeret således at kapre jævn og forudsigelig. Derudover gør justering mindre slid og ælde for hjulene.

Det er sjældent for ryttere at gøre tilpasningen til nye cykler. Dette er fordi innovationer i høj grad forbedre produktions tolerancer over tid. Således, de fleste cykler nu er temmelig ligetil.

Vi skal imidlertid gøre tilpasning til de fleste af de modeller vi har disse dage. Før du går videre til den justering, være sikker på at Motorcykeldele er fri for mangler og grundlæggende er fint.

Rejser i en lige linje vil helt sikkert bringe dig til din ønskede destination med mindre indsats og beregning. Hvis hjulene ikke er justeret, kan cyklen har tendens til at trække på den ene side eller styre i en retning lettere. Disse omstændigheder kan mindske den cykel dæk span.

Hvis du bruger squiz på cyklen konventionelle kædetræk, kan du ændre den baghjulet position gennem justeringsanordninger. Når du flytter rattet eller spænding kæden, line du det op mod justering mærker på swingarm. Hvis aksel er tilbage på den ene side på omkring tre og et halvt hak, være sikker på at bringe det tilbage til det samme omfang til anden siden. Altid dobbelttjekke.

For at teste justeringen af din cykel, kan du bruge strengen foring teknik. Alt du skal gøre er at bruge to lige kanter eller strenge, der er længere end din cykel. Lad din cykel står stadig på sidestand og nøje afstive til lodret. Race stilling er også et godt alternativ. Den næste ting at gøre er at ombryde snor rundt om forhjulet og forbinde det under cykel hardware under maskinen. For at opnå de bedste resultater, skal du have en cykel kammerat til at hjælpe dig. En anden, du kan også bruge olie dåser og jackstands til at holde de løse ender af strengen, mens du fusk. For at gøre det alle foret er helt en hård ting at gøre, men for at gøre det nemt, stop når cyklen er allerede antaget straight.

Accurateness er ikke det afgørende. Hvis nogensinde, du finder det virkelig svært at justere, så tjek på rammen eller måske cyklen måske har været designet med baghjulet forskydningen fra forsiden.